Oost west, lekker naar huis.

26 mei 2016 - Tersoal, Nederland

Dinsdag 24 mei Riethoven – Arnhem 97 km

Na een lekker ontbijt nog even snel de fietsen afgespoten die het gisteren in de regen  flink te verduren hebben gehad.  We fietsen over kleine weggetjes Door het Gelderse landschap. Wel behoorlijk koud vandaag, zo’n 10 graden dus een extra jasje aangedaan. In Barchem koffie in een hotel-restaurant waar Herman den Blijker zich heerlijk had kunnen uitleven, wat een zooitje. Als weer verder gaan komen we via Vorden en Wichmont in Bronckhorst , een piepklein oud stadje vlakbij de Ijssel, die steken we over met een pontje. Aan de overkant ligt Brummen waar we een lekkere uitsmijter eten en weer opwarmen. In de verte zien we de Veluwerand al liggen, de Posbank wacht. Maar die valt reuze mee, via deze kant fiets je kilometers Door De Onzalige Bossen met een laag stijgingspercentage. De top is na 10 km, precies een maand geleden fietsen we hier in een hagelbui omhoog. Dan de afdaling en we hadden de camping uitgezocht in Velp, die bleek niet meer te bestaan. Dan toch maar Door naar de volgende, die lag net boven Arnhem, die laatste kilometers en dan ook nog zoeken, zijn dan niet echt leuk maar de camping vergoedt veel. We kunnen koken in een keukentje met alle attributen en binnen zitten in een leuk bibliotheekje met tafeltje.  Wel worden we gewaarschuwd voor een vos die de camping kan bezoeken, wijs geworden door een eerdere ervaring gaan we onze etenswaren en schoenen goed verstoppen.

Vandaag toch weer meer kilometers gemaakt als we gepland hadden maar het lukt nog steeds goed.Mijn achillespees protesteert wel maar pas na zo’n 50 a 60 km en het is nog wel uit te houden. Volgende week zien we wel weer.

Woensdag 25 mei Arnhem Waspik 32 km

Een verrassende wending van onze fietstocht, het was al duidelijk dat we qua tijd niet de hele tocht af konden maken. En toen het vanmorgen weer koud en miezerig was, was de zin wel over om weer op de fiets te  stappen. Met het station op 3km afstand was het wel heel aanlokkelijk om de trein te nemen naar DenBosch. Ik moest Gonnie nog wel even overtuigen, ze wilde nog wel naar huis fietsen, 100km, maar toen ze de buienradar bekeek en waar we dan doorheen moesten, stuurden onze fietsen als vanzelf naar het Arnhemse station. Kaartjes kopen en met de fietsen in de trein ging allemaal heel gemakkelijk. Van Den Bosch nog naar huis gefietst en daar de verwarming op 20gr. Tis mooi geweest.

We hebben in totaal zo,n 920 km gefietst in 10 dagen. We zijn wel van plan het stuk va Arnhem in zuidelijke richting nog eens af te maken, als we 4 dagen vrij zijn moet dat lukken. De route was heel mooi, met regelmatig onverharde stukken maar wel goed berijdbaar. De route doet weinig bebouwing aan dus een dorpje of stadje moet je vaak zelf even opzoeken. Het weer was niet echt slecht maar de voortdurende kou maakte hetniet echt tot een ontspannen tocht, alhoewel we daar met kamperen/slapen  niet veel last van hadden. Wel waren de meeste campings maar heel matig bezet en winkeltjes of restaurantjes vaak nog niet open, wat het er niet gezelliger op maakte. De leukste campings waren  inde Wijk bij Meppel, en de laatste camping Warnsborn. Een camping met een studentenhistorie.  Nu nog even een paar dagen thuis vakantie vieren en  maandag roept de plicht weer,alhoewel het wel lijkt of ik een beetje doof aan het worden ben.

1. Tonny Roovers:
    26 mei 2016
    Dat was weer een leuke ervaring voor jullie, CHAPEAU
  2. Nicoline lambooy:
    26 mei 2016
    Welkom thuis!!! Gelukkig schijnt op dit moment de zon die jullie wel erg vaak hebben moeten missen. Wat overblijft zijn de onuitwisbare herinneringen. Bedankt voor de onderhoudende belevenissen. Erg leuk om jullie reis mee te volgen.
    Groetjes, Nicoline
  3. Bert en Diny:
    26 mei 2016
    Ik kan jullie besluit goed begrijpen. Geniet nog van jullie resterende dagen en bedankt voor de mooie reisverhalen.
  4. Anne:
    26 mei 2016
    Gelukkig vandaag een heerlijke dag om een beetje op te warmen en bij te komen. Hopelijk hebben jullie ervan kunnen genieten en zijn jullie weer een mooie ervaring rijker! Geniet van de komende dagen. Het was erg leuk om jullie verhalen te lezen!
  5. Louis Biemans:
    26 mei 2016
    Bedankt voor jullie mooie verhalen geniet lekker na in je werk vakantie en verdere uitdagingen.
    Groetjes Louis
  6. Jopie Smans:
    26 mei 2016
    Welkom thuis dames! Vandaag een heerlijk zonnige dag om lekker te relaxen en na te genieten van een mooie fietstocht door NL.
    Leuk om jullie via de gezellige verslagen te hebben gevolgd!
  7. Kees en Rhesie:
    27 mei 2016
    Weer een mooie tocht op jullie palmares en leuke ontmoetingen, de temperatuur kon beter nu lekker thuis van alle luxe genieten!
  8. Mieke:
    29 mei 2016
    Handig, zo'n zelfsturende fiets. En welkom thuis Ladies, na al jullie km's in ons kikkerlandje. Jammer dat het weer niet jedAt was, maar toch weer een mooie tocht met leuke verhalen. X
  9. Margo Beekkerk:
    29 mei 2016
    heb wel veel aan jullie gedacht met dit minder mooie weer. Goed dat jullie hebbe doorgezet. Zelf hebben we het getroffen op de zaterdag van Limburg Mooiste. Een stralende dag en dus met veel plezier gefietst en ons doel 116 km met 1347m hoogteverschillen bereikt. Goed dat jullie weer thuis zijn en op naar de volgende tocht. Groeten