Van Limburg naar een hoekje Brabant.

13 februari 2019 - Vierlingsbeek, Nederland

16e etappe vrijdag 8 febr. Millingen ad Rijn – Groesbeek 22,8 km
Gisteren de Rijn overgestoken en meteen in Millingen is de zachte g hoorbaar. We vertrekken op ons gemak voor de tocht richting Heuvelrug bij Nijmegen die we al snel zien liggen in de verte. Eerst nog wat vlak terrein door weilanden waar we op de grens van Duitsland lopen. In Leuth lopen we een mooie Spar binnen voor koffie en iets lekkers, de cafeetjes zijn in deze tijd allemaal dicht. Daarna een stuk door Duitsland, zhifflich, en na een mooi meertje onder Berg en Dal wacht de Duivelsberg die niet zo duivels is als de naam doet vermoeden. Dat gaat meer over het verhaal wat erbij hoort over een erfenis /geldkwestie. We gaan door het 7heuvelengebied richting Groesbeek. Daar wacht Gijs op ons om ons naar Waspik te brengen voor een 2daagse pauze.
Daarna volgen nog 9 etappes voor we in Maastricht zullen eindigen.
Tot nu 370 km gelopen, ons motto is geworden : langzaam maar zeker.
We zijn al een aardig eindje gevorderd als je het op de kaart bekijkt. Het gaat niet supersnel maar dag  voor dag zien we de veranderingen in het landschap. De pijntjes in voeten en benen blijven toch iedere dag aan het eind irritant aanwezig, met de 2 dagen rust hopen we dat dit wat minder wordt. Tevens kunnen we wat overtollige bagage thuislaten zodat de rugzak wat lichter kan worden.

Dinsdag 12 febr 17e etappe Groesbeek – Gennep 18 km
We hebben er een extra rustdagje aan vastgeplakt en staan om 8.45u weer te popelen bij de bushalte in Waspik om te gaan. In 2 uur zijn we met bus trein en bus bij het punt waar we vrijdag gestopt zijn. Koffie op het Dorpsplein waar het net markt is en we gaan van start. Rondom Groesbeek veel dingen die herinneren aan de gevechten aan het eind van wo2, we gaan de st Jan’s berg op en komen door een ooi gebiedje met watertjes, iets daarna, vlak voor

Milsbeek lopen we Limburg in. We zien meteen allerlei carnavalsgerelateerde dingen in het dorpje. Even verder een prachtig nieuw natuurgebied tussen de Niers en de Maas, waar in de 80jarige oorlog het Genneper vestinghuis is verruineerd. We lopen Gennep mooi binnen met een ooievaar op het dak van het oude raadhuis en verbazen ons over het gezellige leuke stadje dat Gennep is. Lasagna en sla voor ons diner., een douche en een lekker bed sluiten de dag weer af. We zijn weer on route!
Woensdag 13 febr 18e etappe Gennep – Vierlingsbeek. 21 km
We vertrekken in zuidelijke richting en lopen meteen een voormalig legergebied in wat omgetoverd wordt tot natuurgebied. Veel bos maar geleidelijk aan wat open heidegebieden. Het gaat een beetje op en af. Het zonnetje komt erdoor. In Afferden bij een bakker nog gefourageerd en een pontje zet ons voor 0,90 de Maas over. Er volgt een kilometers lang pad over natte klei, zompig en plakkerig.
Maar we komen aan in Vierlingsbeek waar we een b&b hebben boven  de plaatselijke kroeg.
Aan bier geen gebrek, ik maak een praatje met een plaatselijke schone van rond de 80 die graag licor43 en sherry nuttigt. Als dat maar goed gaat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joop de lange:
    13 februari 2019
    Jullie zijn alweer mooi bezig, in dat mooie Limburg.
    Ik ben jaloers!!!!!
  2. Jopie Smans:
    13 februari 2019
    Groot gelijk, 'n dagje extra rust! Beter om weer met frisse moed te starten dan met zere voetjes. Mooi gebied bij Groesbeek en nu dan in Limburg aangekomen. Fijn voor jullie dat er de komende dagen een lekker 🌞 voorspeld is!
  3. Dorine:
    14 februari 2019
    Jullie gaan goed.
    Deze week heel mooi wandelweer, dus genieten van her zonnetje. Succes nog Marjolein en Gonny, en ik hoop dat de voetjes het goed blijven doen. Groetjes Hans en Dorine
  4. Diny en Cees:
    14 februari 2019
    Knap dat jullie het weer hebben opgepakt. En nu heb je gelukkig mooi weer. Prettige wandeling en geniet ervan.
  5. Thea:
    15 februari 2019
    Wat het weer betreft boffen jullie nu....prachtig weer,lente zit in de lucht!! Veel wandelplezier
  6. Bermi:
    15 februari 2019
    Het mooie weer komt er aan dus het gaat goed wandel ze nog met veel plezier en geniet van de omgeving.