Etappe 5 en 6 van Nooitgedacht tot Sleen

29 januari 2019 - Sleen, Nederland

Nooitgedacht – De Kiel 25 km 5e etappe
Weer helemaal fris na een fijne overnachting zoeken we de route weer op. Via de Hondse Bulten door uitgestrekte weilanden, schieten we de bossen in, lekker beschut tegen regen en wind. Vandaag vallen de kleuren me op, ondanks het grijze weer. Het goudgeel van de blaadjes van de jonge boompjes, het donkergroen van de natte beukenstammen, het heldere groen van de talrijke mossen, het zachte groen van de grasstroken waarover we lopen en dhet roestbruin van de gevallen bladeren. Mooie uitzichten over de heidevelden. Het is stil en rustig. In Schoonloo is helemaal niets behalve wat boerderijen en huizen en we lopen in een streep door naar onze overnachting in De Kiel. Vandaag de voeten afgeplakt wat toch wat verlichting geeft.
De overnachtingen zijn heel divers en altijd verrassend, de 83jarige oud onderwijzeres die druk is met haar kippen en het allemaal zo goed geregeld heeft, de b&b in Groningen stad waar we heel fijn kunnen koken en de eigenaresse in en uit vliegt en haar huis ter beschikking stelt, de lieve vrouw die ons de Ierse zegen meegeeft en waar we steeds de weg kwijtraken tussen alle slaapkamertjes van haar 5 zonen geweest, de leeftijdsgenoot die impulsief een prachtig stuk grond met watertje kocht en daar nu geniet van haar zelf ontworpen chalet in de natuur en dat deelt met ons. En nu weer heerlijk op ons zelf in een warm tuinhuis waar de vrouw des huizes een lekkere gewone maaltijd komt brengen. We genieten ervan.

6e etappe De Kiel – Sleen 20 km
Smorgens nog een heel klein sneeuwbuitje wat alles onder één laagje poedersneeuw bedekt. Daarna lekker zonnig, eindelijk een mooie wandeldag. De afstand naar Sleen is maar 11 km maar onze route loopt door het Sleenerzand en moet ons natuurlijk alle mooie plekjes laten zien. Inclusief een praatjesmakercollegawandelaar die alles schijnt te weten. We laten het maar zo. Op tijd gaat hij zijnsweegs.
Het monument van de uitzetters van het PP is mooi, de grafheuvel indrukwekkend. We lopen het grootste gedeelte weer beschut in de bossen, als we bijna bij Sleen zijn nog een stuk door weids buitengebied. In de verte de kerktoren waar we naar toe moeten, dat zijn de mooiste aankomsten. Die toren die je langzaam naderbij ziet komen. Nog even wat lekkers halen bij de AH en dan naar ons overnachtingsadres, lekker warm is ’t daar.
6 etappes gelopen en 140km verder. Het gaat best goed. Op naar Coevorden

1. Sjaak van Noije:
    29 januari 2019
    Mooi dat de voeten het goed doen, want dat zijn de belangrijkste onderdelen. Veel wandelplezier gewenst uit het rustige Waspik.
  2. Bernard en Lenie Abma:
    29 januari 2019
    Zo dames, jullie zijn goed bezig, zuinig op jullie voeten. Daar moet je het de komende weken toch van hebben. Mooi om jullie op deze manier te volgen. Mooie foto's. En morgen weer door de sneeuw? we horen het wel weer. Veel plezier!
  3. Joop de lange:
    29 januari 2019
    Ik volg jullie op de kaart. Maar Marjoleine beschrijft alles zo prachtig en kleurrijk, dat het is of ik meegelopen heb.
  4. Heidi:
    Mooie fotos !
    Gr. Heidi
    Vanuit Heusden
  5. Gerry:
    29 januari 2019
    Leuk om jullie zo te volgen! Zo te lezen genieten jullie ervan.
    Gisteren de plantjes water gegeven en alles zag er goed uit.
    Succes weer....wandel ze😃
  6. Tonny Roovers:
    Succes verder!!!
  7. Jann boons:
    Leuk jullie te volgen!!
    Groetjes!!
  8. Diny en Cees:
    30 januari 2019
    De volhouders zijn de winnaars. Veel wandelplezier.
    Groeten
  9. Mieke:
    31 januari 2019
    Prachtige foto’s en leuk verhaal. Verrassend, die heel verschillende overnachtingen. ‘N hele mooie tocht nog. Xxx
  10. Dorine:
    31 januari 2019
    Hallo Marjolein en Gonny, wat leuk om te lezen dat het goed gaat. Dankzij jullie schrijven beleven we het ook weer opnieuw.
    Wij wensen jullie veel wandelplezier en goed weer. Succes en geniet samen. Groetjes Hans en Dorine
  11. Louis Biemans:
    4 februari 2019
    ho wandelaarsters ik wens je toe net zo n mooie wandeling als ik heb gehad aan de weissensee super week gehad succes en wandel se Groetjes Louis