Donderdag en vrijdag

15 mei 2015 - Waspik, Nederland

5e  dag Vianden  Remich 77  km

Vanmorgen  om 10.15   vertrokken vanaf een mooie  camping aan de Our  met uitzicht  op het kasteel van Vianden. Nog even mijn voorderailleur aangespannen die gistereren  losgeschoten was en niet goed meer schakelde. Gelukkig gelukt. We rijden langs de oever van de Our aan de rustige Duitse zijde, prachtig.  Daarna gaan we rechts het Mullerthal  in, veel bos met rotswanden en zo te zien mooie wandelpaden.   Het landschap verandert weer, we klimmen het dal uit en gaan naar de hoogte van Junglinster waar verscheidene zendmasten  staan. We eten daar wat en krijgen daarna nog prachtige uitzichten met vele bloeiende velden met lupine,  meidoornhagen en fruitbomen. Het ruikt ook heerlijk. Daarna dalen we af richting Moezel waar we in Ehnen Nog een echte tractortentonsteling van de plaatselijke feuerwehr  aantreffen.  Dan de brug over waar we aan de Duitse  kant nog een kilometer of 12 verder fietsen en op tijd een camping in Remich opzoeken.

Uitzicht  op de Moezel met vrachtschepen en we gaan in Remich  een hapje eten.

Tot nu toe hebben we het getroffen met het weer, wisselend  zonnig enkel maar droog. Heerlijk fietsweer, wel wat wind tegen maar dan houdt Gonnie me uit de wind.

Vrijdag 150 mei Remich  Metz 77 km

Vannacht heeft het flink geregend maar ons tentje doet het prima. Ook de matjes die we hebben aangeschaft liggen heerlijk maar we moeten er echt om 7.30u uit om rond 9.30u  te kunnen vertrekken.  We nemen een goed ontbijt en als we alles ingepakt hebben nog een bakkie koffie want daar fiets je zo goed op. Vanmorgen in de regen opgeruimd en toch maar vertrokken met onze regenkleding aan, viel niet tegen en ons optimisme werd beloond, na een uurtje werd het zo goed als droog. Bij een bakker wat brood voor onderweg gekocht en weer verder. Dank zij de EU die een mooi fietspad langs de Moezel  heeft aangelegd,  was de rit niet moeilijk.Windje mee zorgde toch nog voor een leuk ritje. Onderweg een Amerikaan getroffen die van Lissabon naar Stockholm aan het fietsen was. Hij had wel een jaar de tijd, zijn Koga had hij in Amsterdam gekocht. Hij had veel belangstelling  voor onze rainlegs. We fietsen  Door Thionville met wat mooie industriële  gebouwen en richting Metz komen we veel water Li en rechts tegen. Regelmatig enorme koppels zwanen en wat scheepvaart maken het tot een afwisselend tochtje. In Metz is de camping zo gevonden en gaan we op een mooi plekje aan het water staan. De was hangt snel aan de gereedstaande droogmolen en wij duiken de stad in voor een borrel en een hapje eten onder het wakend oog van st. Jacques . Morgen een welverdiende rustdag.

1. Maja:
    Proost
  2. Meike:
    15 mei 2015
    Leuk om te lezen! Veel plezier en succes nog xxx
  3. Jac Romme:
    Dames

Jullie zijn goed bezig. Uitstekend
    Dit moet geweldig zijn zeker als het weer beter wordt.
    En hoe verder naar het zuiden hoe beter het weer, dus dat komt ook goed

Groet en succes
  4. Anne:
    15 mei 2015
    Leuke tocht meiden! Wat zien jullie veel! Hoe gaat het met de billetjes, geen zadelpijn? Jullie schrijven er niets over dus zal wel goed gaan. Wij vertrekken morgen en komen denk ik ongeveer bij jullie in de buurt! Hebben jullie nog iets nodig? Zien jullie hopelijk in Florence!! xxx Anne
  5. Huub en Sjan:
    16 mei 2015
    Fijn dat het goed gaat. Het is een mooi reisverslag, en jullie zien natuurlijk wel erg veel mooie plekjes Geniet er van.
  6. Mieke:
    16 mei 2015
    Wat klinkt het allemaal schilderachtig zoals je het beschrijft. En leuke verrassingen die jullie tegen komen, een onverwachte tentoonstelling, reizigers met raakvlakken. Goed weer is altijd tijdelijk hier, maar slecht weer ook moet je maar denken. Hoewel, de kant die jullie opgaan is toch wat stabieler w.b. mooi weer. Heel veel plezier. XX
  7. Marjoleine:
    16 mei 2015
    Bedankt voor alle leuke reacties.
    Het gaat fysiek ook goed, geen zadelpijn of andere ongemakken. We vallen s avonds op tijd in slaap. 10 uur slapen is niet ongewoon. We missen niets in onze bagage , Anne, leuk om elkaar in Florence te treffen. Fijne vakantie.
    Groetjes en tot het volgende reisverslag.
  8. Jopie Smans:
    16 mei 2015
    Gaat goed lady's! Wat een mooie tocht maken jullie met veel leuke en afwisselende landschappen. Gelukkig viel de regenbui mee en fietsen jullie het warme klimaat tegemoet. Fijn dat het allemaal goed loopt (fietst) en geniet van de welverdiende rustdag!
  9. De buurtjes:
    19 mei 2015
    Hee Buurtjes,

Leuk om te lezen dat het goed gaat! Succes, zet 'm op!

Groetjes, Wesley & Nicole
  10. Joke de Hond:
    19 mei 2015
    Wat goed van jullie,ik doe het niet na.
    Geweldig,wat zien jullie veel.Ik volg jullie schrijven,,
    en vindt het heel leuk.Veel groetjesvan mij,,en heel goed weer.

Joke de Hond.
  11. Joke oomen:
    28 mei 2015
    Hoi luitjes hoe gaat het met jullie .verloopt alles nog naar wens we hopen van wel heel veel plezier nog en geniet ervan veel liefs dikke kus xx leo en joke