Perugia en Assisie

6 juni 2015 - Assisi, Italië

Zaterdag 6 juni Tuoro – Assisie 63 km.

6.30 u gaat de wekker, we zijn er vroeg bij. We worden wel wat opgehouden door de zeer geïnteresseerde Britten die naast ons staan maar ze zijn erg aardig Typisch Britse humor: ons naroepend: you  forgot your table, doelend op de zware bank die we als tafel gebruikt hadden.

De rit gaat eerst een stuk langs het meer en dan richting Perugia , ongeveer 30 km.ik heb vorig jaar een programma gezien dat het zo’N prachtig stadje is maar het valt tegen.

We moeten eerst flink klimmen door de drukke benedenstad ,veel uitlaatgassen. Als we boven in het oude centrum zijn, zijn we behoorlijk uitgeput, na een broodje en een fris drankje knappen we weer op en lopen wat langs de Palazio en de kathedraal die dicht blijft. Wel een mooi uitzicht over het dal waar we vandaan kwamen en waar we naar toe moeten, richting Assisie.

Eerst volgen we de route nog maar na een klim van 12 % gaan we de doorgaande weg opzoeken, die loopt evenwijdig en is wat vlakker, dat mag wel bij temperaturen van 35 graden.

Om 15 u op een camping waar we in het Nederlands begroet worden, ook wel eens gemakkelijk. We zien Assisie al mooi tegen de berg geplakt liggen, dat bewaren voor morgen.

1. WVZ Veestraat & Lucy:
    6 juni 2015
    Dames, de bewoners zijn weer onder de indruk van jullie verhalen, samengevat en voorgelezen! Ze wensen jullie weer heel veel succes verder en vinden het erg belangrijk dat jullie gezond weer terug komen en zere kontjes moeten jullie goed insmeren werd geroepen :) .... kortom, nog heel veel leut en fietsplezier. Lieve groetjes alle clienten en de verhalenverteller Lucy ;) ....
  2. Gerry:
    6 juni 2015
    Leuk om te lezen...het komt helemaal goed! Succes nog!
  3. Jopie Smans:
    6 juni 2015
    Wat een ervaringen zeg! Nog steeds leuke ontmoetingen en steeds meer mooie momenten om op te slaan.
    Kan me voorstellen dat zweet en zout de wondjes niet echt aangenaam maken maar die-hards kunnen veel hebben. Fijn dat er geen mankementen aan de fietsen zijn en jullie lekker door kunnen touren. Geniet nog van het laatste stuk naar Rome! Groetjes Jopie
  4. Judit baijens:
    6 juni 2015
    zoooo leuk om de avonturen te lezen...
  5. Anne:
    7 juni 2015
    Nog even volhouden meiden, de eindstreep komt nu echt in zicht!!!
    Het gaat jullie zeker lukken!!
  6. Huub en Sjan:
    7 juni 2015
    Heel mooi om jullie reisverslag te lezen. Op naar Rome en geniet ervan.
  7. Jansen:
    7 juni 2015
    Keep on going stay strong Eindstreep is in zicht Knap hoor
  8. Carel van Heugten:
    7 juni 2015
    Elke keer leuk om jullie reisverslagen te lezen. Geniet van de laatste etappes!
  9. Mieke:
    8 juni 2015
    Zo dames, wat een hitte. Dan kun je idd wel een middagje vrijaf gebruiken, nog afgezien van de kilometers die jullie er inmiddels op hebben zitten. Nog even doorfietsen, hopelijk niet te veel hoogtemeters meer en veel zwembaden . Sterkte met de ongemakken, tent, billen, klimmen en zweten. Maar gelukkig ook veel om van te genieten. Geweldige prestatie!!!
  10. Leonne:
    8 juni 2015
    Hoi Marjoleine en Gonnie
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken, maar ook zwaar. Ik geniet van jullie verhalen en zie het allemaal gebeuren. Afgelopen zaterdag ben ik teruggekomen van mijn Alpe d'Huzes avontuur. We hebben het geweldig gehad. Heb zelf nog een klein klimmetje gedaan op mijn gehuurde fiets. Dat viel niet mee en dat was nog zonder bepakking. Ik wens jullie nog veel fietsplezier en vooral veel vakantieplezier als jullie in Rome zijn. Je bent er bijna, je bent er bijna maar nog niet helemaal! Groetjes Leonne
  11. Riet:
    9 juni 2015
    Hallo Gonnie en Marjoleine
    Met het eind in zicht fietst het vast lichter. Wat hebben jullie al veel gezien onderweg en leuke contacten gemaakt. Geniet er nog van het is maar eventjes meer. En dan nog lekker een weekje genieten in Rome, de temperatuur daar is beter dan hier, s'morgens 4 graden brrrrrr.

Groeten ook van Louis