Bijna in Rome,

9 juni 2015 - Meer van Bracciano, Italië

Dinsdag 9 juni Orte – Brasciano meer  78 km.

Vanmorgen konden we al om 7.30 u ontbijten en we zijn op tijd op weg. Het meisje van het hotel vult onze bidonnen met lekker fris water. Een flinke klim volgt en omdat we geen track hebben van dit stuk is het zaak de routebeschrijving goed in de gaten te houden. We zitten al heel snel in een landschap van bomen die we nog niet eerder gezien hebben, het blijken hazelnootbomen te zijn. Kilometers lang boomgaarden van hazelnootbomen. Het zou mij niets verbazen als hier ergens de Nutellafabriek staat.  Als we ergens de weg vragen naar Roncigliano worden we rechtuit verwezen, een flinke klim op die maar duurt en duurt. Het gevoel van niet kloppen bedriegt ons niet en we moeten terug, dat gaat sneller maar zonde van de energie. Als we de laatste afdaling inzetten zien we al snel het prachtig ronde Brascianomeer verschijnen. En wie ontmoeten we dan bij het meer? Margot en Theo die we in Zocca ontmoet hebben, we drinken samen wat en praten even bij. We fietsen samen naar sde zuidkant van het meer waar geen camping blijkt te zijn, en fietsen weer een kilometer of 4 terug naar Camping di Lago. Daar zien we ook Henk weer die we eerder gezien hebben en Margot en Theo inmiddels ook ontmoet hebben. Gezamenlijk maken we er een gezellig avondje van. Ze hebben hier namelijk hele grote flessen Birra Moretti. 66 cl.

Het weer is hier overdag prima, s avonds dreigt er wel eens een buitje maar meestal waait er over.

1. Mieke:
    Hoi Marjoleiene en Gonnie,
    Balen, zo'n klim voor niets. Maar eind goed al goed met nieuwe kennissen en natuurlijk de Birra Moretti. Slaap lekker straks en succes morgen. X
  2. Lean biemans:
    9 juni 2015
    De laatste loodjes gonnie en marjoleine succes
    Het was een genot om jullie verhaaltjes te lezen en zo jullie tocht te volgen Het lijkt of het allemaal heel makkelijk gaat en alles prachtig is onderweg (dat zullen we nog wel horen) wat wel uit jullie stukjes blijkt dat je er enorm van geniet
    groetjes Lean
  3. Joop de Lange:
    9 juni 2015
    Dat wordt morgen Rome!!!!! Zet hem op meiden. Of gaan jullie eerst uitrusten, aan het meer.
  4. Jopie:
    9 juni 2015
    Wel balen zo'n klim voor nopperdepop omhoog en dan weer terug!
    Maar gelukkig toch op de goede weg uitgekomen op weg naar het meer! Gezellig om daar dan ook weer bekenden tegen te komen.
    Gelukkig dat er een welverdiende Birra Moretti is dus zeg ik:
    Saluti a voi!
  5. Jac Romme:
    10 juni 2015
    Dames
    Nog een stukje en dan ben in Rome
    Knap gedaan met soms afzien maar meer genieten.
    Doe de groeten aan de paus'
    en
    Geweldig