1e gedeelte Pieterpad zit erop!

4 februari 2019 - Vorden, Nederland

10 etappe zaterdag 2 febr. Ommen – Hellendoorn 21,5 km
Volgens de weerberichten zou het vandaag redelijk zonnig zijn en pas rond 16 u wat neerslag. Maar vanmorgen was alles anders, een grijze dag met va 10u al sneeuwvlokjes en dat hield niet meer op.
Vanuit Ommen al snel de Bestmenerberg op, 33 ‘m hoog, en daarna de Archmenerberg, 75 m, mooi maar het uitzicht bleef wat beperkt. Wel heel apart al die witte vlokjes, ze bleven niet echt liggen. Veel jeneverbesstruiken gezien, beschermde plant, en veel bomenkap om de hei in stand te houden.
In de streek was ook een atb toertocht bezig die ondanks het weer toch druk bezocht werd. In Lemele even onder een afdakje wat gegeten en gedronken en daarna weer verder, voor ons 2 andere wandelaars die een stukje liepen. Gonnie had toch wat last van voet en rugzak dus we waren blij dat we eindelijk in Hellendoorn aankwamen waar we weer een heerlijk warm onderdak vinden. Oh ja, eerst nog even naar de plaatselijke super waar we tegenwoordig aanschuiven voor de gratis koffie en een praatje maken met de locals, grappig.
11 etappe zondag 3 febr Hellendoorn – Holten 21 km
Vannacht hebben we in de pastorie geslapen, blijkt na het praatje met onze gastvrouw. Een moderne bungalow die toebehoorde aan de moderne gereformeerde kerk die ernaast ligt maar buiten dienst is. Zonnig weer maakt het vandaag een heerlijke tocht door de heuvels van Overijssel. De Hellendoorn helling,   De Haarlerberg waarvan we dachten dat het de Holterberg was en dan nog de echte Holterberg. Veel dagjeswandelaars en iedereen geniet. Na Holten nog een km of 5 door naar de Beusenbergweg waar we overnachten. Na een warme douche nog even op de leenfiets terug naar Holten om te eten. Op de terugweg een prachtige heldere hemel met sterren.

12e etappe maandag 4 febr. Holten – Vorden. 24 km
Een lange etappe vandaag dus op tijd ontbijt en om 9.15u al op pad. Eerst een open stuk door weilanden gebied waar de wind guur aanvoelde, daarna het landgoed Verwolde doorkruist waar we beschutter liepen. Inmiddels in de Achterhoek belandt. Provincie Gelderland. In Laren een hele lekkere pieterpad koek gegeten bij de warme bakker. De oude Vordenseweg is kilometers lang rechtdoor maar we vervelen ons geen moment. Altijd wel iets te zien, vogels, een bijzondere boom, een landhuis, mooie beukenlanen., een schooltje in the middle of nowhere.Rond 15u zijn we al in Vorden waar het eerste gedeelte van de tocht erop zit.

275 km gelopen hebben we nu in 12 wandeldagen. We gaan nog even door.

1. Mieke:
    4 februari 2019
    Een bergachtige streek hoor. En toch weer sneeuwerig. Hier was het zondag ook prachtig voor buitenactiviteiten. Heerlijk. En vlot gelopen vandaag. Nu weer een avondje rust. Enjoy en eet smakelijk.
  2. Marion:
    4 februari 2019
    Goed bezig dames! Succes en veel plezier nog :)
  3. Annemarie Gerbrandy:
    4 februari 2019
    Flinke afstanden lopen jullie, en dat in de winter, stoer hoor!
    Veel plezier morgen door mijn dorp (Zelhem), gratis koffie bij de Jumbo maar er zijn nog gezelligere locaties bij de Markt ;-)
  4. Thea:
    Eerste boekje kan nu in de rugzak...op naar deel 2...succes
  5. Jopie Smans:
    4 februari 2019
    Al heel wat kilometers gelopen dametjes!
    Afwisselende omgeving en ook nog 'berg' beklimmingen lees ik :-)
    Op naar het tweede deel van het Pieterpad!
    Succes Gonnie met de voetjes
  6. Bernard en Lenie Abma:
    4 februari 2019
    Gelukkig genieten jullie van al het moois om je heen, ondanks de rugzak en de zere voet. Maar de helft zit erop. Knap dames. Succes en nog veel genot tijdens de andere helft. Leuk ook om jullie verhaal te lezen. Groetjes
  7. Anneke van Rees:
    4 februari 2019
    Vandaag hebben jullie gelukkig niet zoveel last van het vieze weer gehad. Net op tijd in het dorp? Wat een verschil met gisteren! Gewoon doorgaan maar. Nog veel plezier. Groetjes vanaf een nat Terschelling.
  8. Joop de lange:
    4 februari 2019
    Drie dagen zijn voorbij, dus vanavond weer een reis verslag. Ik kan niet wachten. Kaarten erbij en proberen een beetje mee te genieten.
    Jullie zijn op de helft, bikkels !!!!! Het wordt nu wat beter weer. Een beetje regen is niet erg.
  9. Anne:
    5 februari 2019
    Wat doen jullie het goed meiden!! En dan 's avonds ook nog energie om leuke verhalen te schrijven! Das weer genieten voor ons. Het weer wordt wat zachter dus dat is wel lekker voor jullie.
  10. Gerry:
    5 februari 2019
    Wow.....al zoveel km gelopen! Ik doe het jullie niet na.
    Nog veel wandelplezier!
  11. Bert en Diny:
    5 februari 2019
    Mooie reisverhalen. We genieten met jullie mee! Veel succes met het tweede gedeelte
  12. Fred van der Velden:
    6 februari 2019
    Op naar de Veluwezoom.....
  13. Jann boons:
    7 februari 2019
    Leuk jullie verslag te lezen!
    Veel succes!!en veel plezier!!Groetjes
  14. Bermi:
    7 februari 2019
    Leuk om te lezen en ook een mooie ervaring voor jullie.
    Nog veel wandel plezier en ik lees het wel en kijk naar de mooie foto,s.
    En dit allemaal in Nederland daar is het ook mooi zie je wel als je het maar ziet.

groetjes en wandel ze Bermi