Toscane

4 juni 2015 - Asciano, Italië

Donderdag 4 juni Sienna – Asciano 34 km.

Eerst vanaf de camping het stadje bekijken, we zijn lekker vroeg want het wordt weer warm. We zien een prachtig bewerkte dom, volop bewerkt marmer met vele beelden en  tierelantijnen in wit en rose. Ook het pia del Campo en de straatjes zijn leuk om doorheen te lopen. We moeten verder en rijden de stad uit, er is een nieuwe autoweg aangelegd maar onze navigatie heeft dat niet helemaal door en stuurt ons die kant op. Net op tijd omgedraaid en na wat zoeken een alternatief gevonden. Dan volgt een rit door een echt Toscaans landschap, heuvels en uitzichten zover je kijken kan. Het lijkt wel een vergrote golfbaan. Prachtige landhuizen aan het einde van oprijlanen met cypressen.

Het boekje gaf de klimmen van 10% al aan, het viel mee dwz ze kwamen niet boven de 9,5 %. Zo rond de middag 13 u in Asciano wat eten gekocht en we besluiten het voor gezien te houden. Een hotelletje staat op ons te wachten en een rustige middag volgt.

We bekijken de route nog eens goed en willen de komende dagen de dagetappes iets korter maken. Volgens deze nieuwe planning zullen we vrijdag in Rome aankomen. Gelukkig hadden we wat speling in de planning en hebben dan nog 5 dagen om Rome te bezichtigen.

1. Joop de Lange:
    4 juni 2015
    Ik wil ook naar Toscane. Hebben ook op het piazza Michelangelo gestaan.
    Wat een pracht. Ook in de camping er naast. Vergeet niet naar het Lago di Trassimeno te gaan(ten oosten van Sienna) Het mooiste meer van Italie. Jullie zijn echt twee KANJERS!!
  2. Marjoleine:
    4 juni 2015
    Ja, lage di Trasimeno is morgen het doel. 65 km fietsen en daarna naar Perugia en Assisie. Het is prachtig hier en veel mooi weer. Groetjes m&g
  3. Mieke:
    4 juni 2015
    Ik lees erg leuke verhalen, maar hoe is met jullie? Vinden jullie het lang duren, ben je het wel bijna zat, is het nog steeds fijn? Ik krijg de indruk dat het nog wel gaat, maar is dat ook zo?
  4. Joke de Hond:
    4 juni 2015
    Toscane is geweldig mooi,herinneringen komen weer boven.
    Geniet van deze streek,ik vindt het heel leuk om dit te lezen.zomergroetjes
    Joke deHond.
  5. Jansen:
    5 juni 2015
    Kanjers zo leuk om jullie belevenissen te volgen
  6. Maja:
    5 juni 2015
    Mooie verhalen van 2 stoere vrouwen. En vergeet inderdaad niet om te genieten van de prachtige reis die jullie maken. Gaat alles voorspoedig want ik lees niets over blessureleed?
  7. Joop de Lange:
    5 juni 2015
    Jullie zitten nu aan het meer? Neem een paar foto's voor me. Ik ben stik jaloers. geniet van het uitzicht!!
  8. Tonny Roovers:
    8 juni 2015
    Wat een prachtige tocht zo door mijn geliefde Italië!
    Succes verder!!!